Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33295
Title: The Performances of Victorian Morality in Caryl Churchill’s Cloud Nine as a Means for Social Change
Authors: González Rodríguez, Icíar
Editors: Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras
Tutor: Medina Calzada, Sara
Issue Date: 2018
Degree : Grado en Estudios Ingleses
Abstract: This undergraduate dissertation examines how Cloud Nine, a play written in 1978 by the British playwright Caryl Churchill, intends to make its audiences realise how Victorian morality is still manifested in their reality, so they can get rid of its constraints. Such realisation is the first step to overcome its influence and it is achieved through the employment of certain theatrical techniques borrowed from the German playwright Bertolt Brecht, which alienate the audience from the actions on stage. The play develops in two different historical contexts, the Victorian period and the nineteen-seventies. Both contexts are analysed, first, to understand the origins of Victorian morality and how it is reflected in the first act of the play, and second, to appreciate how such morality is torn apart in the second act thanks to different contextual influences.
Este trabajo de fin de grado analiza cómo Cloud Nine, obra de teatro escrita en 1978 por la inglesa Caryl Churchill, intenta que sus audiencias reconozcan las manifestaciones de la moralidad victoriana en su realidad, para que así puedan liberarse de las limitaciones que esta les impone. Reconocerlas es el primer paso para superar su influencia; esto se consigue a través de la utilización de ciertas técnicas teatrales que, siguiendo el ejemplo del dramaturgo alemán Bertolt Brecht, alienan a la audiencia de la acción en el escenario. Esta obra se desarrolla en dos contextos históricos distintos: el periodo victoriano y la década de los setenta. Ambos contextos se analizan, primero, para entender los orígenes de la moralidad victoriana y cómo esta se refleja en el primer acto de la obra, y segundo, para poder apreciar cómo esta moralidad se destruye en el segundo acto gracias a diferentes influencias contextuales.
Classification: Cloud Nine, Caryl Churchill, Victorian morality, feminist theatre, Brechtian techniques
moralidad victoriana, teatro feminista, técnicas brechtianas.
Departament : Departamento de Filología Inglesa
Language: eng
URI: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33295
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Trabajos Fin de Grado UVa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG_F_2018_33.pdf441,26 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

Suggestions
University of Valladolid
Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.5
UVa-STIC