Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/4798
Title: La utilización del blog como recurso en educación infantil
Authors: García García, Cristina
Editors: Universidad de Valladolid. Escuela Universitaria de Educación (Palencia)
Tutor: Garrido, José Ángel
Issue Date: 2013
Degree : Grado en Educación Infantil
Abstract: El aumento del uso de las nuevas tecnologías en la sociedad es cada vez mayor, y por lo tanto cada vez debe estar más presente en el proceso de enseñanza-aprendizaje. El uso de las TICs contribuye al desarrollo y evolución de la escuela mediante numerosas aportaciones. Cada vez es más común en la sociedad el uso de la etiqueta 2.0, utilizada para designar otro lanzamiento en el cual los usuarios, anteriormente pasivos, asumen un papel central. Esta suele ir ligada a servicios que promueven la participación y la producción por parte de los usuarios o consumidores. Los blog o también llamados weblog, son recursos textuales en formato web. Son un recurso fundamental para la expresión y la comunicación en el aula.
The increase of the used of new technologies is getting bigger in society. As a result, technology has to be more present in the teaching-learning process than before. Therefore using technology contributes to schools evolution and development. The label 2.0 has grown in popularity that much that it`s meaning starts to become ambiguous. In general, it is used to design other launch where users who previously were inactive, now play a more dominant role. The programme facilitates a service where users can participate and produce their own input. The blog or weblog is a textual resource in a web format. They are vital resources for the expression and communication in the class.
Keywords: Blogs
metadata.dc.coverage.spatial: Internet en educación
Language: spa
URI: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/4798
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Trabajos Fin de Grado UVa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG-L283.pdf440,78 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

Suggestions
University of Valladolid
Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.5
UVa-STIC