• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33514

    Título
    Curricular guidelines on foreign language teaching. A syllabus proposal for secondary education
    Autor
    Mondragón Martín, Imanol
    Director o Tutor
    Sanz Trigueros, Francisco JavierAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2018
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    This Master's Thesis has been conceived with three aims. The first one is that of compiling and listing all the international recommendations, official dispositions at the national level, the educational laws in the autonomous community of Castilla y León, and the center´s documents that affect the action of teaching English as a foreign language during the second cycle of Secondary Education. The second one is that of proposing a trimester syllabus structured around five units and which has been conceived as part of an annual syllabus, and about which all the relevant details at the curricular, didactic, and methodological levels are thoroughly explained. Lastly, during the conduction of this paper there are some clues that have been observed and which might be useful for other educators when programming a syllabus for a group of similar characteristics
     
    Este Trabajo Fin de Máster tiene tres objetivos. El primero de ellos es recopilar y analizar las recomendaciones internacionales, la normativa nacional, la legislación autonómica en Castilla y León, y los documentos de centro que afectan a la docencia de la lengua extranjera inglesa durante el segundo ciclo de la Educación Secundaria Obligatoria. El segundo de ellos es una propuesta de programación trimestral compuesta por cinco unidades y concebida como parte de una programación anual, y sobre la que se comentan todos los detalles relevantes tanto a nivel curricular, como a los niveles metodológico y didáctico. Por último, durante la realización de este trabajo se han obtenido algunas pistas que podrían servir a otros docentes a la hora de programar para un grupo de características similares.
    Palabras Clave
    Trimester syllabus; Curriculum; Foreign language teaching; Secondary Education; English.
    Programación trimestral; Currículum; Enseñanza de lenguas extranjeras; Educación Secundaria; Inglés
    Departamento
    Departamento de Didáctica de la Lengua y Literatura
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33514
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7034]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2018_121.pdf
    Tamaño:
    637.3Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10