• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39585

    Título
    La literatura en clase de inglés y su introducción a través de la narrativa juvenil
    Autor
    Muguerza Olcoz, Alba
    Director o Tutor
    Medina Calzada, SaraAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    En el presente trabajo se presenta lo que consideramos una justificación para la introducción de la literatura juvenil original como instrumento para la enseñanza del inglés en el aula. Tratamos de exponer los beneficios de la literatura para el aprendizaje del idioma y en concreto de la literatura juvenil, demostrando su posible introducción en el aula a través de una propuesta en base a la obra de J. K. Rowling Harry Potter y la piedra filosofal en su versión original Harry Potter and the Philosopher’s Stone, aplicable a 3º de ESO bilingüe a través de una serie de actividades descritas en detalle relativas al contenido del libro, junto con la explicación del proyecto final a la que estas conducen. Pretendemos que los alumnos adquieran interés por la literatura y que, consecuentemente, esto se refleje de forma positiva en su percepción y nivel de inglés.
     
    This paper presents what we consider to be a justification for the introduction of original youth literature as an instrument for teaching English in the classroom. We have tried to expose the benefits literature presents to learn the language and, in particular, those of youth literature, demonstrating its possible introduction into the classroom through a proposal based on J. K. Rowling’s Harry Potter y la piedra filosofal, in its original version Harry Potter and the Philosopher's Stone, applicable to a 3rd of ESO bilingual class, through a series of activities described in detail relating to the content of the book, along with the explanation of the final project to which they lead. Our aim is that students acquire an interest in original literature and that, consequently, this is reflected in a positive way in their perception and level of English.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Literatura juvenil
    enseñanza de lenguas
    youth literature
    language teaching
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39585
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7035]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2019_102.pdf
    Tamaño:
    420.3Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10