• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/45373

    Título
    Enseñar inglés en contextos desfavorecidos. Una propuesta de intervención en Educación Primaria
    Autor
    San José Gallego, Ruth
    Director o Tutor
    Sanz Trigueros, Francisco JavierAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Este Trabajo Fin de Grado presenta una propuesta de intervención didáctica para la asignatura de inglés, desarrollada en un centro de Educación Primaria al que acuden alumnos que se encuentran inmersos en un contexto de vulnerabilidad socioeducativa. Así pues, el documento está estructurado en dos partes. La primera, dedicada a la fundamentación teórica que sustenta la propuesta didáctica, atendiendo a las determinaciones europeas en cuanto a la enseñanza de lenguas, las teorías de la adquisición de una segunda lengua y el enfoque comunicativo. La segunda parte trata sobre los aspectos metodológicos, temporales y normativos que enmarcan la propuesta didáctica y la explicación de las sesiones. Como observaciones finales, se resalta la relevancia de la adquisición de la lengua inglesa en entornos desfavorecidos mediante la elaboración de tareas comunicativas que primen la comprensión oral.
     
    This Final Degree Project presents a lesson proposal for the English subject developed in a Primary Education school, where students immersed in a context of socio-educational vulnerability attend. The document is structured in two parts. The first one tackles the theoretical aspects that sustains the lesson proposal, taking into account the European determinations regarding the teaching of languages, the second language acquisition theories and the communicative approach. The second part deals with the methodological, temporal and legislative aspects that frame the lesson proposal. As concluding remarks, the relevance of the acquisition of the English language in disadvantaged environments through the development of communicative tasks that prioritize oral comprehension is highlighted.
    Palabras Clave
    Enseñanza del inglés
    Educación Primaria
    Vulnerabilidad socioeducativa
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/45373
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30856]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4779.pdf
    Tamaño:
    1.016Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10