• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/48977

    Título
    La inteligencia emocional en la etapa de Educación Infantil
    Autor
    Cerqueira Barros, Ana Margarida
    Director o Tutor
    Flores Lucas, María del ValleAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    El presente Trabajo Fin de Grado (TFG) se centra en trabajar la Inteligencia Emocional en el contexto escolar. Para ello se ha llevado a cabo una revisión bibliográfica sobre el concepto de Inteligencia Emocional, las Emociones y la Educación Emocional dentro de la etapa de Educación Infantil. En él se abarcan aspectos como sus antecedentes históricos, su creación y divulgación. A partir de la fundamentación teórica se da pie a la propuesta de intervención educativa. Con esta se pretende desarrollar las competencias emocionales, el conocimiento de las emociones propias y ajenas, iniciar al alumnado en la autorregulación emocional, así como mejorar sus habilidades sociales.
     
    The following thesis focus on working the emotional intelligence on a academic context. For that reason, a bibliographic review of the concept of emotional intelligence, emotions and emotional education was conducted within the infant's education phase. In said work aspects like its historical background, creation and outreach were considered. The theoretical foundation of this thesis enabled the conception of this educational intervention proposal. In which is intended to develop the emotional competences, the personal and external emotional knowledge, to initiate the students in their emotional self-regulation, as well as to improve their social skills.
    Palabras Clave
    Inteligencia emocional
    Desarrollo emocional
    Emociones
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/48977
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31849]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4839.pdf
    Tamaño:
    1.921Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10