• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/52460

    Título
    Youtubers y contenido “tóxico”
    Autor
    Solanas Soriano, Pablo
    Director o Tutor
    Gómez Rubio, LeireAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Máster en Cine, comunicación e Industria Audiovisual
    Abstract
    YouTube es una de las plataformas de comunicación más influyentes de la actualidad, sin embargo, el debate sobre la responsabilidad de sus contenidos parece a primera vista ausente en los textos académicos. La siguiente investigación pretende ahondar en la responsabilidad y la ética de 5 de los youtubers más polémicos de los años recientes. A través de un análisis de contenido de los 5 vídeos con más visitas de cada canal, se pretende definir el término popular de “contenido tóxico” y encontrar sus principales características. Tras este análisis se ha identificado que la técnica de publicidad engañosa, clickbait, y el victimismo como forma de legitimación son las principales características que forman el contenido tóxico.
     
    YouTube is one of the most influential communication platforms today, however, the debate on the responsibility of its contents looks absent in academic texts. The following research aims to deepen into the responsibility and ethics of 5 of the most controversial youtubers of recent years. Through a content analysis of the 5 videos with the most visits from each channel, it is intended to define the popular term “toxic content” and find its main characteristics. After this analysis, it has been identified that the deceptive advertising technique, clickbait, and victimhood as a form of legitimation are the main characteristics that belongs to the toxic content.
    Materias Unesco
    2209.02 Cinematografía
    Palabras Clave
    YouTube
    contenido tóxico
    youtubers
    toxic content
    responsibility
    responsabilidad
    Departamento
    Departamento de Historia Moderna, Contemporánea y de América, Periodismo y Comunicación Audiovisual y Publicidad
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/52460
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7035]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2021_152.pdf
    Tamaño:
    3.421Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10