• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/54049

    Título
    Formative assessment in project-oriented learning to improve academic performance
    Autor
    López Pastor, Víctor ManuelAutoridad UVA Orcid
    Manrique Arribas, Juan CarlosAutoridad UVA Orcid
    Monjas Aguado, RobertoAutoridad UVA Orcid
    Gea Fernández, Juan ManuelAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2010
    Editorial
    Leeds Metropolitan University
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Assessment, Teaching & Learning Journal, 2010, Nº. 9, págs. 23-26
    Resumen
    This paper describes our experience of combining the use of Project-Oriented Learning (POL) and formative assessment strategies in higher education to improve the development of professional competences among our students. This combined methodology has been used for eight years in our Teacher Education College in Segovia (University of Valladolid, Spain) as part of our process to enable our courses to meet the criteria for full integration within the European Higher Education Area. The data compiled from these studies show that combining POL and formative assessment leads to a high level of learning and success for the students and the development of metacognitive learning processes as well as professional competences. We also analyse the main problems that might arise in using this methodology and how to resolve them. [Texto extraído del artículo de Víctor Manuel López Pastor].
    Materias (normalizadas)
    Alumnos - Evaluación
    Evaluación en educación
    Educación física - Estudio y enseñanza
    Assessment
    Materias Unesco
    5312.04 Educación
    ISSN
    1756-8781
    Revisión por pares
    SI
    Version del Editor
    https://eprints.leedsbeckett.ac.uk/id/eprint/1103/
    Propietario de los Derechos
    © Leeds Metropolitan University
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/54049
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP17 - Artículos de revista [326]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Formative-assessment.pdf
    Tamaño:
    53.67Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10