• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59241

    Título
    The digital and multilingual competences. A good teaching practice for the EFL classroom of Secondary Education
    Autor
    Fonseca Miguel, David
    Director o Tutor
    Sanz Trigueros, Francisco JavierAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Zusammenfassung
    In the context of modern education, the European Commission has recommended 8 key competences for lifelong learning. When considering the enhancement role played by the digital competence in the development of the all other ones, nurturing this competence becomes paramount. From the perspective of EFL education, the usage of ICTs in the classroom is directly linked to an improvement of communication skills. This is due to the fact that technology affords numerous opportunities in the form of digital resources and platforms available for educators to experiment with. On the other side, students seem more engaged and motivated to take part in class lessons. They want to actively interact in group activities and let their creative voices be heard. With that in mind, the paper presents a 10 session proposal, conceived as a good teaching practice directed at 4th of ESO EFL students.
     
    En el contexto de la educación moderna, la Comisión Europea ha recomendado 8 competencias clave para el aprendizaje permanente. Al considerar el papel potenciador que desempeña la competencia digital en el desarrollo de todas las demás, cultivar esta competencia se convierte en algo primordial. Con respecto a la enseñanza del inglés como lengua extranjera, el uso de las TIC en el aula está directamente relacionado con la mejora de las competencias comunicativas. La razón es que la tecnología ofrece numerosas oportunidades en forma de recursos y plataformas digitales disponibles para que los educadores experimenten. Por otro lado, los alumnos parecen más comprometidos y motivados para participar en las clases. Quieren interactuar activamente en las actividades de grupo y dejar oír su voz creativa. Así pues, se presenta una propuesta de 10 sesiones, concebidas como una buena práctica docente dirigida a alumnos de inglés de 4º de la ESO.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    multilingual competence
    digital competence
    communication skills
    good teaching practice
    English as a foreign language
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59241
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7002]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    TFM_F_2022_112.pdf
    Tamaño:
    1.181Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10