• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Inglesa
    • DEP27 - Capítulos de monografías
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Inglesa
    • DEP27 - Capítulos de monografías
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/75082

    Título
    Monolingual and bilingual production of English sentential subjects: the frog story
    Autor
    Mujcinovic, SonjaAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2024
    Editorial
    Dykinson, S.L.
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Granados Chiguer, Isabel et al. (coords.). Innovación en el aula: nuevas estrategias didácticas en humanidades. Madrid, 2024, p. 891-911
    Resumen
    This study focuses the nature of sentential subjects by comparing heritage English speakers (2L1) with monolingual English (L1) and L2 English speakers. It aims to determine whether typological similarity is a significant factor related to crosslinguistic influence (CLI). Previous research (e.g., Liceras et al., 2012; Valdés, 2000) suggests that heritage speakers exhibit characteristics of both L1 and L2 speakers, depending on the grammatical properties analyzed and their instantiation in the bilinguals' languages. This study provides evidence that CLI is depends on the quantity and quality of linguistic input, where the dominant language influences the non-dominant language. Additionally, typological similarity and grammatical saliency are shown to play crucial roles in language acquisition and learning.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    5701.03 Bilingüismo
    Palabras Clave
    simultaneous bilingualism
    sequential bilingualism
    sentential subjects
    null subject parameter
    crosslinguistic influence
    ISBN
    978-84-1070-689-7
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/75082
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP27 - Capítulos de monografías [51]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Mujcinovic 2024 (bi and mono frog story)_article only.pdf
    Tamaño:
    562.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10