• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62038

    Título
    Los cuentos infantiles como instrumento para integración de personas con diversidad funcional
    Autor
    González García, Miriam
    Director o Tutor
    Vigna, Gaetano AntonioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    Este Trabajo Fin de Grado pretende concienciar acerca de la importancia de la inclusión educativa en los centros escolares a través de los cuentos infantiles. Para comenzar, he elaborado una fundamentación teórica indicando los aspectos más importantes de la literatura infantil, su origen y géneros, su importancia en las aulas y su mercado literario, Asimismo, he hablado de la importancia de la inclusión educativa y el uso de los cuentos en la etapa de Educación Infantil. A continuación, presento el diseño de mi situación de aprendizaje, señalando los objetivos, competencias, metodología, actividades, entre otros. Más adelante he llevado a cabo un análisis sobre los resultados obtenidos a partir del desarrollo de mi situación de aprendizaje. Para finalizar el trabajo he desarrollado una serie de conclusiones generales.
     
    This Final Degree Project aims to raise awareness about the importance of educational inclusion in schools through children's stories. To begin, I have developed a theoretical foundation indicating the most important aspects of children's literature, its origin, and genres, its importance in the classroom or its literary market, as well as the importance of educational inclusion and the use of stories in the stage of Early Childhood Education. Next, I present the design of my learning situation, indicating the objectives, competencies, methodology, and activities, among others. Later I carried out an analysis of the results obtained from the development of my learning situation and, to finish the work I developed a series of general conclusions.
    Palabras Clave
    Educación Infantil
    Literatura infantil
    Inclusión educativa
    Departamento
    Departamento de Literatura Española y Teoría de la Literatura y Literatura Comparada
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62038
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30948]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G6165.pdf
    Tamaño:
    8.314Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10